Åk 5

Idag ska vi köra quidditch. Man är uppdelad i tre lag,blå,grön och vit. Man har tre bollar. Den ena heter quidden den andra heter dunken och den sista heter klonken. Första rundan vann dem vita med 60 poäng dem blå med 34p och dem gröna med 29p. Den andra rundan vann dem gröna med 43poäng dem blåa med 21p och dem vita med 16p. Den sista rundan vann dem blå med 106p dem vita med 33p och dem gröna med 31p dem blåa vann med 161p sammanlagt.Av Johannes Lindqvist klass 5.

  

Åk5

I dag tränar femmorna på en mini verision av ninja warriors banan. Dom klättrar hänger och svänger.
Linus Eriksson:
”Detta går bra asså du jag tränar mest arm musklerna inte benen jag blir lite av detta.”
Majken Holmström:
”Tja vissa stationer är väl jobbiga handmusklerna tränar jag mest.”
Av: Neo och Isak

Åk6

Alla började med uppvärmning, springa runt i gympasalen och sedan gjorde dom intervaller.Sen hade som en genomgång om vad dom skulle. Dom delades in i grupper som dom skulle jobba i. Dom har börjat med 3 nya banor. Man går under ringar på den ena och den andra så går man som en sengångare under en bom och sist en där man skulle gå på en vägg. Alla var på alla stationer. Och sen så avsluta dom med lite stretching och Hjärt och lungräddning.

Av: Alice

Åk2

Idag har vi kollat på åk 2 måndags gruppen. Dom gick igenom vilka kunskapskrav. Idag skulle de jobba med HLR (Hjärt och lugn räddning). Idag skulle dom även jobba med en hinderbana som Eva hade byggt. Kunskapskraven: 

HLR 1-3

Träna rörelser så att det stämmer med den stationen dom är på.

Sixten säger: Berget har varit roligast för man får hoppa från en hög höjd.

Kasper säger : Han säger att berget var roligast och att armgången var jobbigast för att det gjorde ont i händerna.
Av Nemo och August åk 6

  

Åk5

De började med en genomgång om vad de ska jobba med inom de närmaste 3 veckorna, speciellt HLR.Eva gick igenom Ninja Warriors banan och berättade att det är viktigare att göra det noggrant istället för att bara springa igenom banan så snabbt de kan och inte arbeta.
Som uppvärmning så började dem med att de skulle försöka röra vid den andras knä utan att själv få sitt knä vidrört.

Efter det så stod de i armböjnings position och skulle försöka röra vid den andras hand, samtidigt som de, precis som i den förra uppvärmningen, ska akta sina egna händer från att bli vidrörda.

Sedan så körde de höga knän, situps och upphopp. Varje övning i 30 jobbiga sekunder!

Efter att dom gjort övningarna delade upp sig i 4 olika grupper och började dem köra banan.
De kämpade sig igenom alla hinder och gav feedback till varandra.

Väggen var svår, men alla satsade och för vissa så trillade poletten ner och de kom över väggen!
Av: Julia & Linnea